Dopravní podnik Ostrava (DPO) na letošním ročníku veletrhu Czech Raildays v Ostravě představil nové dopravní prostředky MHD, které pořizuje v rámci kontinuálního procesu obnovy vozového parku. Jednoznačně nejnavštěvovanějším vozidlem u stánku DPO na veletrhu Czech Raildays byla tramvaj Stadler nOVA. Dále zde dopravní podnik představil nový parciální trolejbus, elektrominibus a elektrobus Ekova Electron.
Na letošním ročníku veletrhu Dopravní podnik Ostrava (DPO)
Průměrné stáří vozového parku DPO je přibližně 15 let, přičemž pouze u tramvají je to 23 let. Jen v roce 2018 se touto obnovou sníží průměrné stáří u tramvají i trolejbusů o 3 roky. Všechna nová vozidla, která pořizuje dopravní podnik v rámci této obměny, budou v novém barevném řešení, tedy v tyrkysové barvě s reflexními bílými doplňky a ostravskými vykřičníky nad druhými dveřmi. Nákup nových vozidel v hodnotě 4,7 miliard korun má DPO naplánovaný do roku 2022.
„Vnímám, že městská hromadná doprava je vizitkou města. Slíbili jsme Ostravanům, že do roku 2020 budeme jezdit bez dieselových motorů a výrazná obměna vozového parku je součástí naší vize a cíle být nejmodernější dopravní podnik v zemi,“ říká generální ředitel DPO Daniel Morys.
Momentálně již můžete v ostravském provozu spatřit:
- 10 parciálních 12m trolejbusů
- 2 článkové 18m trolejbusy
- 1 z 10 článkových 18m autobusů s pohonem CNG
- 1 ze 40 středokapacitních tramvají
- 1 ze 3 minibusů s pohonem CNG
- 1 ze 3 elektrominibusů
Dále do roku 2022 DPO plánuje pořídit
- 40 autobusů 12m s pohonem na CNG (budou dodány v letech 2018 – 2019)
- 40 velkokapacitních tramvají
- 12 parciálních 12m trolejbusů
- 4 trolejbusy 12m
- 4 trolejbusy 18m
- 36 elektrobusů 12m
- 3 elektrominibusy
- 2 doubledeckery s pohonem CNG
- 4 minibusy s pohonem na CNG