Dopravní podnik Ostrava (DPO) na letošním ročníku veletrhu Czech Raildays v Ostravě představil nové dopravní prostředky MHD, které pořizuje v rámci kontinuálního procesu obnovy vozového parku. Jednoznačně nejnavštěvovanějším vozidlem u stánku DPO na veletrhu Czech Raildays byla tramvaj Stadler nOVA. Dále zde dopravní podnik představil nový parciální trolejbus, elektrominibus a elektrobus Ekova Electron.

Na letošním ročníku veletrhu Dopravní podnik Ostrava (DPO)

Průměrné stáří vozového parku DPO je přibližně 15 let, přičemž pouze u tramvají je to 23 let. Jen v roce 2018 se touto obnovou sníží průměrné stáří u tramvají i trolejbusů o 3 roky. Všechna nová vozidla, která pořizuje dopravní podnik v rámci této obměny, budou v novém barevném řešení, tedy v tyrkysové barvě s reflexními bílými doplňky a ostravskými vykřičníky nad druhými dveřmi. Nákup nových vozidel v hodnotě 4,7 miliard korun má DPO naplánovaný do roku 2022.

„Vnímám, že městská hromadná doprava je vizitkou města. Slíbili jsme Ostravanům, že do roku 2020 budeme jezdit bez dieselových motorů a výrazná obměna vozového parku je součástí naší vize a cíle být nejmodernější dopravní podnik v zemi,“ říká generální ředitel DPO Daniel Morys.

Momentálně již můžete v ostravském provozu spatřit:

  • 10 parciálních 12m trolejbusů
  • 2 článkové 18m trolejbusy
  • 1 z 10 článkových 18m autobusů s pohonem CNG
  • 1 ze 40 středokapacitních tramvají
  • 1 ze 3 minibusů s pohonem CNG
  • 1 ze 3 elektrominibusů

Dále do roku 2022 DPO plánuje pořídit

  • 40 autobusů 12m s pohonem na CNG (budou dodány v letech 2018 – 2019)
  • 40 velkokapacitních tramvají
  • 12 parciálních 12m trolejbusů
  • 4 trolejbusy 12m
  • 4 trolejbusy 18m
  • 36 elektrobusů 12m
  • 3 elektrominibusy
  • 2 doubledeckery s pohonem CNG
  • 4 minibusy s pohonem na CNG