EKO – driving je úsporná jízda automobilu, kterou lze ušetřit přibližně 5 – 8 % paliva. Řidiči, kteří EKO – driving praktikují tak uspoří jeden měsíc jízdy zadarmo.

Předvídání je důležitější, než technika jízdy

Nejdůležitější pro ekologickou jízdu je naučit se předvídat. A to nikoliv jen několik desítek metrů dopředu, ale mít přehled o situaci několik stovek metrů. Díky tomu může řidič lépe odhadnout situaci a vyhnout se zbytečné akceleraci a brždění automobilu. Nevyplatí se to jen na spotřebě paliva, ale také na opotřebení dalších dílů vozu.

Vyjíždíme ihned po nastartování

Někteří řidiči si myslí, že před rozjezdem je dobré nechat motor automobilu běžet na volnoběžných otáčkách. Toto je řadu let vžitý nesmysl! Motory jsou stavěny pro jízdu. Ve volnoběžných otáčkách se naopak více opotřebovávají.

Udržujeme motor při nižších otáčkách

Nové automobily mají prodloužené poslední rychlostní stupně, což je umožňuje použít i v nižších rychlostech a také infotainment na palubní desce upozorňuje na včasné přeřazení na vyšší rychlostní stupeň. Nižší otáčky znamenají nižší emise.

Při brždění využíváme brzdnou sílu motoru

Při zařazeném rychlostním stupni bez sešlápnutého akceleračního pedálu auto zvolna zpomaluje, bez spotřeby paliva. Je však potřeba pamatovat, že pokud při tomto způsobu brždění nesešlápneme mírně brzdící pedál, reagují ostatní vozidla na zpomalení se zpožděním, což může být potenciálně nebezpečné.

Nestojíme s běžícím motorem

Množství paliva při startu automobilu odpovídá přibližně jedné minutě běhu motoru ve volnoběžných otáčkách na místě. Vypnutí motoru je proto namístě, pokud předpokládáme delší dobu čekání, například na železničním přejezdu.