Opět je zde výzva, která Vám pomůže udržet se v kondici, cítit se lépe a utužit Vaše zdraví. Zároveň jejím přijetím prokážete i to, že Vám není lhostejný stav ovzduší a celkově životního prostředí, které nás obklopuje a jehož jsme součástí. V letošním roce se opět koná v květnu celorepubliková soutěž „Do práce na kole“, do které se aktivně zapojuje i Magistrát města Ostravy.
Soutěž je určena pro týmy se dvěma až pěti účastníky. Pokud jste soutěživí a týmoví hráči, čeká Vás měsíc plný sportu, zábavy a soutěží. Zapojit se můžete nejen jako cyklisté, ale také jako chodci, běžci nebo třeba s koloběžkou.
Registrace ke květnové výzvě Do práce na kole 2021 startuje právě teď. Hlavním tématem je bezpečnost. 11. ročník výzvy Do práce na kole se už blíží, pořádající spolek AutoMat již otevřel registraci. Přichází s novým vizuálem od Toy_Box, vlastní appkou a také možností soutěžit, i když „trčíte“ doma. Bezmotorová doprava dostává v době pandemie nový smysl a firmy mohou akci využít jako bezpečný teambuilding. Loni se do akce zapojilo 16 tisíc účastníků.
Rozvoj bezmotorové dopravy je jedno z mála pozitiv, které přinesla celosvětová pandemie covidu-19. Počty cyklistů i pěších výrazně vzrostly i v ČR, na větší změny v infrastruktuře po vzoru zahraničních opatření si ale asi ještě počkáme. K mapování využívání cykloopatření ale může daty o svých cestách přispět i každý účastník Do práce na kole.
„Analýzy již vznikly pro Ostravu, Brno, Hodonín a Plzeň, v poslední době se pak ozvalo třeba Ústí nad Labem. S městy spolupracujeme celoročně,“ dodává hlavní koordinátor Do práce na kole Honza Haruda. K příjemnějšímu zapisování cest, a tedy i sběru následně anonymizovaných dat, bude od letoška sloužit i vlastní appka od firmy Ackee.
Na kole stylově a beze strachu
K akci Do práce na kole každoročně patří i účastnické tričko v originálním designu. Ten letošní vytvořila výtvarnice a komiksová autorka Toy_Box, která je aktuálně nominovaná i na cenu Czech Grand Design. „Můj návrh představuje dívku, možná mladou ženu, která právě opustila město a jede do přírody. Možná je večer, možná ráno a ona za sebou nechává všechny cihlové zdi, muffinky, lattéčka s kamarádkami a papíry velkoměsta. Vychází měsíc a kolem je krajina – krásná a tajuplná,“ popisuje Toy_Box.
„Chtěli jsme, aby hlavní postavou letošního vizuálu byla žena. Jako symbol křehkosti cyklistů a cyklistek v provozu, ale taky jako silná osobnost, která jde trochu proti proudu,“ dodává hlavní koordinátor Do práce na kole Honza Haruda. Výzvy se pravidelně účastní více než 50 % žen a spolek AutoMat se dlouhodobě věnuje i tématu bezpečnosti a strachu na kole v provozu, které ženy podle průzkumů pálí víc než muže. „Holanďané říkají, že ideálem funkčního města je, když se v jeho infrastruktuře cítí bezpečně na kole osmileté dítě i osmdesátiletý důchodce,“ doplňuje Zuzka Poláková z AutoMatu.
Hlavní je pravidelnost
Soutěž hodnotí pravidelnost bezmotorového pohybu a na týmy o 2-5 členech čeká na řada velmi příjemných cen (ty postupně doplňujeme a vlastní ceny mají i jednotlivá města). Výkonnostní kategorie sice AutoMat oceňuje jen symbolicky, ale žebříčky překonaných kilometrů jsou oblíbeným nástrojem přátelského zápolení. Zaměstnavatelé mohou soutěžit také o titul Cyklozaměstnavatel roku.
Více informací o soutěži na www.dopracenakole.cz. Aktuální dění bude k dispozici na Facebooku.