Při opravě tramvajové trati na tř. 17. listopadu byly na přání městského obvodu Poruba využity technologie snižující vibrační a hlukovou zátěž. Aplikace antivibrační rohože z polyuretanu a uložení kolejnic na pryžových podložkách je proto dobrou zprávou pro obyvatele okolních domů. Pod částí trati, která zasahuje do uliční výstavby s hromadným bydlením – od zastávky Fakultní nemocnice – však bude nově na pláň trati položena poprvé v Ostravě antivibrační rohož vyšší kvality, z polyuretanu.
„Docílíme tak snížení vibrací z provozu tramvajové trati do okolí, což by se mělo projevit i snížením hlučnosti. Obojímu pomůže také uložení kolejnic na pryžových podložkách o celkové tloušťce 12 milimetrů. Opět budou z kvalitní vulkanizované pryže, ne z recyklátu,“ ubezpečil Martin Chovanec.
K dalšímu snížení hlučnosti v tomto úseku trati dojde také v případě nasazení novějších tramvají.
„Nová konstrukce svršku se vždy pozitivně projeví snížením hlučnosti. Samozřejmě, optimální je dosáhnout co nejvyššího synergického účinku – nové progresivní konstrukce trati a nových tramvají. Toto řešení chceme nabídnout s novou tramvajovou tratí na osmý porubský obvod, kde bychom si díky tomu, že by šlo o novostavbu, mohli dovolit ještě progresivnější konstrukci trati,“ odpověděl ředitel technického úseku DPO.