První tramvaj Stadler Tango NF2 dorazila do Ostravy v noci na pondělí 23. dubna. Na návěsu nákladního vozu cestovala dva dny z polského závodu v Siedlcích. Nyní tramvaj čeká homologace a zkušební provoz. Cestující začne vozit od srpna. V Ostravě bude jezdit 40 takovýchto tramvají.
Všech 40 tramvají bude Dopravnímu podniku Ostrava předáno do června příštího roku. „Mohu říct, že se jedná o nejmodernější tramvaj v České republice, která byla vyrobena na podmínky v Ostravě. Podvozek umožňuje tichou jízdu, má klimatizaci, USB zásuvky, kapacita je 190 míst. Abychom zdůraznili ostravský prvek, pojmenovali jsme ji Stadler Tango NF2 nOVA,“ zmínil ředitel dopravního podniku Ostrava Daniel Morys. Tramvaj je zcela nízkopodlažní a přizpůsobená potřebám osob s omezenou pohyblivostí. Rovněž má nižší spotřebu elektrické energie. Její konstrukce splňuje veškeré normy EU nezbytné pro bezpečnost. Kromě toho je čelo tramvaje optimálně tvarováno tak, aby zvýšilo ochranu chodců při případném střetu. Maximální rychlost je 80 km/h. Cena jedné tramvaje činí 28,5 milionu korun.
Polští technici dnes ráno v areálu dopravního podniku v Martinově postavili rampu, ze které po centimetrech svezli tramvaj z korby nákladního vozu na koleje. Celá operace trvala tři hodiny.